You are currently viewing תכנון פרישה – המשך עבודה לאחר הפרישה
המשך עבודה לאחר הפרישה

תכנון פרישה – המשך עבודה לאחר הפרישה

גיל 65 של שנות ה-70 הוא ממש לא דומה לגיל 65 של שנות ה-2000. היום גיל 65 נחשב לגיל צעיר, בריא ומלא במרץ, גיל שבו יציאה לפנסיה נתפשת בתור מופרכת הרבה פעמים, ולא סתם. היום אנשים בני 65 שמוצאים את עצמם מחוסרי עבודה נשארים מתוסכלים, עצובים ומיואשים, ומנסים לחפש לעצמם תכלית שתעזור להם לשמור על מסגרת חיים מהנה וגם רווחית. היום גם אנשים מבוגרים יכולים להמשיך ולקחת חלק בשוק העבודה, וכדי שתדעו מה האופציות שעומדות בפניכם הכנו לכם את המאמר החשוב: תכנון פרישה – המשך עבודה לאחר הפרישה.

המשך עבודה לאחר הפרישה – אל דאגה, זה לגמרי אפשרי

אין מה לעשות, יש את האנשים האלו שפשוט לא יודעים מה זה לנוח. העבודה מילאה את החיים שלהם בטוב – הרבה מעבר לשכר. היא היתה להם תעסוקה, מקום שבו הם מפעילים את הראש, סיבה לקום בבוקר ועוד. לכן, גיל 65 נופל על חלק מהאנשים כמעט משום מקום, וגורם להם לתהות מה יקרה איתם מעתה והלאה.

המשך עבודה לאחר הפרישה היא בהחלט אפשרות ריאלית עבור אותם אנשים, שמחשבים מסלול מחדש ורוצים למצוא את הדבר הבא בחיים שלהם שיעשה להם טוב, בדיוק כמו שהיה עד עכשיו.

תכנון פרישה – למה זה עוזר בדיוק?

תכנון פרישה מאפשר לכם לדעת אם המשך עבודה לאחר הפרישה הוא משתלם עבורכם או דווקא עלול לפגוע בכם. איך? פשוט מאוד – אתם עומדים לקבל את כספי הפנסיה שלכם לאחר הפרישה, ועבודה במקום נוסף תגרור איתה פעולות שונות כמו תיאום מס, תשלומי ביטוח לאומי, מס בריאות ועוד.

הרבה פעמים, העבודה שתקחו אחרי הפרישה עלולה להזיק הרבה יותר מאשר להביא איתה תועלת, ולכן תכנון פרישה הוא חשוב יותר מאי פעם.

איך עושים תכנון פרישה?

תכנון פרישה מתאפשר על ידי ייעוץ והכוונה מיועצים פנסיונים, סוכני ביטוח, רואי חשבון, עורכי דין או כל איש מקצוע שיש בידיו את הכלים והידע לעזור לכם בדרך החדשה. כדאי לקבל המלצות מחברים ומכרים על יועצים פנסיונים טובים שנתנו להם עצות זהב לאורך הדרך, ואפשרו להם המשך עבודה לאחר פרישה בלב שקט. שיהיה בהצלחה!

כתיבת תגובה