You are currently viewing האם תיקון דירוג אשראי באמת אפשרי?

האם תיקון דירוג אשראי באמת אפשרי?

אין דבר פחות נעים מאשר לקבל שיחה מהבנק, ולהתבשר בכך שקיימים עבורנו נתונים לא מאוד חיוביים, שמאלצים את הבנק לנקוט בכל מיני פעולות מניעה שישנו את אורח החיים שלנו. אם זה נשמע לכם כמו משהו לא מציאותי, דעו לכם שלא מעט אנשים מתמודדים עם דירוג אשראי שלילי שהופך את חייהם ללא פחות מסיוט, ולכן אם אתם נמנים עם האנשים האלו, או שאתם מכירים אנשים כאלו בסביבתכם, אנחנו שמחים לפתוח בפניכם את האפשרות של תיקון דירוג אשראי. אז איך עושים את זה? בואו נבדוק ביחד.

תיקון דירוג אשראי – לפעמים זה בידיים שלכם

ברגע שאדם מסוים מקבל דירוג אשראי שלילי, המשמעות של הדבר הזה היא משמעות גדולה מאוד, שכן הבנק יכול למנוע ממנו לבצע מגוון רחב של פעולות שקשורות בחשבון שלו. למשל, הבנק יכול להפסיק את היכולת שלו למשוך כסף מזומן, להנפיק פנקסי צ'קים, לקחת הלוואות ולשלם באמצעות כרטיס האשראי שלו.

כל זאת נובע מתוך איסוף נתונים שמצטבר לכדי תמונה ברורה – ההתנהלות של אותו אדם היא אינה אחראית בכל הנוגע לפן הכלכלי. הנתונים הללו נאספים מחברות מסוימות שאותו אדם נמצא איתן בקשר – חברות תקשורת, חברות סלולר ועוד, וכן עם גופים כמו מס הכנסה, הוצאה לפועל ועוד. כל הנתונים מצטברים לכדי תמונה קוהרנטית וברורה, שמצביעה על התנהלותו הכלכלית של האדם. אבל מה קורה כאשר נופלות טעויות? ובכן, תיקון דירוג אשראי במקרה כזה הוא בידיים שלכם.

איך עושים תיקון דירוג אשראי?

אדם שסבור ובטוח שההתנהלות הכלכלית שלו היא ראויה ונבונה, ואין לו שום ספק שדירוג האשראי שניתן לו אינו משקף בשום אופן את התנהלותו – יכול בהחלט להגיש בקשה לתיקון דירוג אשראי. על מנת לבצע תיקון דירוג אשראי, יש ליצור קשר עם חברת BDI או חברת D&B, אשר אחראיות על איסוף הנתונים שציינו כאן למעלה.

בהמשך ליצירת הקשר, יצטרכו החברות לבצע איסוף נתונים מחודש עם כלל הגורמים הרלוונטים, על מנת להרכיב תמונת מצב חדשה. במידה וימצא שהאדם אכן צודק – יבוצע עבורו תיקון דירוג אשראי שיאפשר לו לשוב לנהל חיים כלכליים כראות עיניו.