You are currently viewing תכנון פרישה – הסכם ליציאה לפנסיה מוקדמת
תכנון פרישה - הסכם ליציאה לפנסיה מוקדמת

תכנון פרישה – הסכם ליציאה לפנסיה מוקדמת

הרבה פעמים אנחנו כבר מרגישים שחוקים ממקום העבודה שלנו, אנחנו באים בחוסר חשק ורק מדמיינת את הרגע שבו נחזור בחזרה אל הבית כדי שנוכל להתחיל להנות משעות אחר הצהריים. ההרגשה הזאת נלווית בעיקר לגילאים המבוגרים שמתקדמים אל עבר גיל הפנסיה, שבהם הרצון ללכת לשיעור פלדנקרייז של שעות הבוקר גובר פי כמה על הרצון ללכת ולעבוד. לפעמים, ממש משמיים, נופלת עלינו הצעה של הסכם ליציאה לפנסיה מוקדמת על ידי המעביד שלנו, מה שמאפשר לנו לצאת לפנסיה יותר מוקדם ממה שחשבנו, אולם רגע לפני שאתם קופצים על ההצעה המפתה – יש כמה דברים שחשוב שתדעו.

הסכם ליציאה לפנסיה מוקדמת – מתי זה קורה?

הרבה פעמים המנהלים של הארגון מרגישים שמתחשק להם לעשות שינוי. שינויים הם דבר טוב לארגון, והחלפה של עובדים מבוגרים בעובדים צעירים עם מוח רענן וחושב יכולה להיות יעילה מאוד לעסק. בנוסף, הרבה פעמים עסק מסויים עומד בפני מצב של צמצומים, וכנראה שהראשונים ללכת יהיו אלו המבוגרים, שגם ככה תוך כמה שנים אמורים לצאת לגמלאות.

הסכם ליציאה לפנסיה מוקדמת ברגע הזה בדיוק הופך להיות רלוונטי, ואיך? פשוט מאוד – למעסיק יש אינטרס להציע לכם פנסיה מוקדמת על מנת שתפנו את מקומכם לבאים בתור, ולפעמים גם לכם יש אינטרס לצאת לפנסיה מוקדמת כי אתם מרגישים שפשוט לא בא לכם לעבוד יותר, ואל דאגה – אלו תחושות לגיטימיות ביותר.

האם כדאי לי ללכת על זה? תכנון פרישה הוא התשובה

חשוב לדעת שהסכם ליציאה לפנסיה מוקדמת יכול להיות לטובתכם אבל הוא גם עלול לפגוע לכם בזכויות. יש כל מיני פרטים קטנים שצריך לדעת לפני שאתם אומרים כן או לא, ותכנון פרישה הוא הדרך היחידה שלכם לדעת אם מדובר כאן על צעד יעיל או דווקא על צעד שלא יועיל לכם בכלל.

קיימים היום המון ארגונים שמציעים ייעוץ פנסיוני לקראת גיל פרישה, וכחלק מהשירות תוכלו גם לקבל תכנון פרישה מעולה שיפרוש בפניכם את התמונה המלאה, רגע לפני שאתם מחזירים לבוסים שלכם תשובה. אז קדימה, לכו על זה ושיהיה המון בהצלחה!

כתיבת תגובה