You are currently viewing תכנון פרישה למקבלי פנסיה תקציבית
תכנון פרישה למקבלי פנסיה תקציבית

תכנון פרישה למקבלי פנסיה תקציבית

פנסיה תקציבית היא תכנית חסכון שמאפשרת לכל עובד שפורש לגמלאות ואשר עבד במסגרת הפנסיה התקציבית לקבל קצבת תשלומים שמאפשרת לו להמשיך ולחיות עם הכנסה חודשית קבועה. פנסיה תקציבית עובדת על פי שיטה מסוימת, ולכן כל מי שנכלל במסגרת שלה צריך להכיר את כל הפרטים שלה לעומק. רק תכנון פרישה למקבלי פנסיה תקציבית יכול לסייע בעניין הזה, ולהפוך אותו להרבה יותר פשוט. בנוסף, בעזרת היכרות עם כל הפרטים הקטנים, תוכלו לדעת בדיוק לקראת מה אתם הולכים ואיזה סכום כסף יהיה מגיע לכם לקבל ברגע שתצאו לגמלאות.

פנסיה תקציבית – איך זה עובד?

פנסיה תקציבית בענפי התעסוקה השונים עובדת בצורה הבאה: כל עובד שהצטרף אל המערכת הציבורית עד סוף שנת 2002 זכאי להיכלל בתוך מסגרת של תכנית פנסיה תקציבית. במסגרת זו, עבור כל שנת עבודה שבה העובד עבד – הוא צובר 2%. בסופו של דבר, ביום הפרישה, אותו העובד זכאי לקבל תשלום מקסימלי של 70% מהשכר הקובע שלו.

במילים אחרות, גם אם עבדתם כמות שנים גדולה שנותנת בסופו של דבר תוצאה גבוהה יותר מ-70%, עדיין תהיו זכאים לתשלום המקסימלי של 70%.

מי העובדים שנכללים בפנסיה תקציבית?

תכנון פרישה למקבלי פנסיה תקציבית מתאים לכל מי שנכלל בסוג הפנסיה הזה, כאשר בדרך כלל מדובר על מורים של משרד החינוך, עובדים בשירות המדינה, סוהרים בבתי הסוהר, שוטרים, עובדים של תאגידים שהוקמו מכוח שקובע שתנאי העבודה של אותם העובדים יהיו כמו תנאי העבודה של עובדי המדינה. כאמור, מי שלא הצטרף אל המערכת הציבורית עד סוף שנת 2002 אינו נכלל במסגרת הפנסיה התקציבית, אלא במסגרת של פנסיה צוברת.

למה כדאי לעשות תכנון פרישה למקבלי פנסיה תקציבית?

היות ואחרי היציאה לגמלאות תהיו זכאים רק ל-70% מהשכר הקובע, הדבר עלול להשאיר אתכם עם חור כלכלי שצריך בכל אופן, איכשהו, להיסגר. נכון ש-70% עבור חלק מהאנשים, שהמשכורת שלהם גבוהה במיוחד, יכולים להספיק, אבל בכל אופן תכנון פרישה למקבלי פנסיה תקציבית הוא רלוונטי לכולם, פשוט כדי לדעת איך להמשיך לנהל את החיים הכלכליים שלכם בצורה נבונה.

בנוסף, בזמן הפרישה וקבלת הפנסיה מתווספים כל מיני תשלומי מיסים וניכויים נוספים שכדאי להכיר, ותכנון פרישה למקבלי פנסיה תקציבית יוכל גם להכיר לכם דרכים שבהן תוכלו להקטין משמעותית את אחוז המס שינוכה מן השכר שלכם.

איך עובד תכנון פרישה למקבלי פנסיה תקציבית?

תכנון פרישה למקבלי פנסיה תקציבית נעשה מול חברות המתמחות בכל מה שקשור במיסים, ייעוץ, קריאת תלושי שכר והסקת מסקנות. אותם אנשי מקצוע יוכלו לסייע לכם לפענח כל צעד ושעל בדרך לקבלת כספי הפנסיה שלכם, ולהבין את התמונה הגדולה לקראת המציאות החדשה שלכם – הכלכלית והשגרתית כאחד.

עוד דברים חשובים שבוודאי לא ידעתם

קיימים הבדלים בין פרישה של עובד אחד לבין פרישה של עובד אחר. קיימים כל מיני משתנים בין הפרישות, כמו האם הפרישה לגמלאות נעשית בגיל היציאה לפנסיה או מוקדם יותר, האם הפרישה לגמלאות נעשית בגלל מצב רפואי או בגלל הגעה לגיל הפרישה, האם היציאה לגמלאות נעשית בשל פיטורים או בשל התפטרות ועוד. כל אלו עשויים להשפיע על תכנון פרישה למקבלי פנסיה תקציבית, ויכולים להניב ממנה תוצאות שונות.

מה עושים בתכנון פרישה למקבלי פנסיה תקציבית?

ברגע שתשבו עם בעלי המקצוע, הם יוכלו לתאר בפניכם את כל הצעדים שעומדים להתרחש עכשיו, כשאתם יוצאים לגמלאות: הם יוכלו לסייע לכם לאתר את כל החסכונות הפנסיונים, קרנות ההשתלמות ומקורות החסכון הנוספים שלכם שצברתם לאורך השנים. הם יוכלו לבצע חישוב ראשוני, מדויק ככל הניתן, של גובה ההכנסה שאותה אתם צפויים לקבל מדי חודש, ובהתאם – לתכנן איך משלימים אליה סכומים נוספים או איך מנצלים אותה בצורה המיטבית ביותר.

דברים נוספים שניתן להעלות בפני אנשי המקצוע שעושים עבורכם תכנון פרישה למקבלי פנסיה תקציבית הם דרכי מימוש הפנסיה, היבטי מס הנוגעים במגוון פדיונות חד פעמיים שמגיע לכם לקבל – מענק פרישה, פדיון של חופשה שנתית ועוד. בנוסף, תכנון פרישה למקבלי פנסיה תקציבית צריך לקחת בחשבון הוצאות שהן בגדר חובה והוצאות שהן בגדר רשות. יכול מאוד להיות שבמציאות החדשה תצטרכו לתעדף דברים מסויימים על חשבון אחרים – וזהו מצב נורמלי לחלוטין שצריך להתרגל אליו ולהבין אותו.

כתיבת תגובה