You are currently viewing תכנון פרישה – תכנית לעידוד פרישה מרצון
תכנון פרישה

תכנון פרישה – תכנית לעידוד פרישה מרצון

חשבתם אולי שתצטרכו לגרד בעבודה כל יום מחדש עד שתגיעו לגיל 65 או 67, בהתאם למינכם, אבל לפתע קיבלתם הצעה מפתיעה שבאה אליכם משום מקום. הבוסים שלכם הגיעו אליכם והציעו לכם תכנית לעידוד פרישה מרצון, כדי שתוכלו לפרוש כנפיים ולהמשיך הלאה אל שלב הגימלאות. לפני שאתם ממהרים להסכים או לסרב, כדאי לבצע תכנון פרישה ולהבין מהי בעצם תכנית לעידוד פרישה מרצון.

תכנית לעידוד פרישה מרצון – האם עצם ההצעה הזו היא דבר רע?

לפעמים מוצעות לנו כל מיני הצעות שלא ברור לנו איך להתייחס אליהן – האם הן באות לטובתנו? האם הן באות לרעתנו? אז קודם כל, חשוב להכיר בעובדות. תכנית לעידוד פרישה מרצון היא תכנית שמוצעת לעובדים המבוגרים יותר בארגון, אלו שקרובים גם ככה לגיל הפרישה. המנהלים בדרך כלל בוחרים להציע תכנית לעידוד פרישה מרצון כאשר הם מעוניינים לבצע שינויים בארגון, להכניס יותר עובדים צעירים על חשבון עובדים מבוגרים ולרענן את סיעור המוחות שמתקיים כיום בחברה על ידי הכנסת מוחות חושבים צעירים ועדכניים.

לכן, עצם ההצעה הזו היא אינה דבר רע, היא אך ורק מעידה על הרצון של העובד לשדרג את העסק, ואפשר להבין למה אתם אלו שמוצעת להם אפשרות הפרישה.

תכנון פרישה – מה בדיוק משתלם לי בזה?

תכנית לעידוד פרישה מרצון היא לא תכנית שבאה בלי שום ערך מוסף, להיפך. על מנת להפוך אותה לאטרקטיבית, המנהלים שלכם יכולים להציע לכם כמה וכמה דרכים משתלמות ביותר כדי גם לפרוש בכיף. קיימות גם אפשרויות נוספות שעומדות כחלופה לתכנית עידוד פרישה מרצון, כמו פנסיה מוקדמת, מענקים, תשלום חודשי, חבילת פרישה ועוד.

איך אני יודע אם כדאי לי ללכת על זה או לא?

אחד הדברים הכי חשובים שכדאי לכם לעשות לפני הפרישה הוא תכנון פרישה. תכנון פרישה מאפשר לכם להיות עם היד על הדופק בנוגע לזכויות והחובות שלכם, מידע חשוב על ביטוח לאומי ומיסים שתצטרכו לשלם, ולמעשה להגיע להבנה האם התכנית משתלמת עבורכם או לא. כדאי להיעזר ביועצים פנסיונים שיוכלו להכווין אתכם בהתאם. שיהיה בהצלחה!

כתיבת תגובה