You are currently viewing פרישה נכונה עם ייעוץ פנסיוני
ייעוץ פנסיוני

פרישה נכונה עם ייעוץ פנסיוני

פנסיה הוא תחום מורכב לאנשים ללא ידע בתחום הכלכלה, שוק ההון והביטוח. מעוניינים בקצבה הנכונה לכם בגיל הפרישה? מעוניינים בתשואה גבוהה עבור הפנסיה שלכם? הגיע הזמן להזמין שירות ייעוץ פנסיוני.

כל אחד  מאיתנו חייב לכלכל את עתידו בצורה חכמה וזאת על מנת לזכות באותה קצבה חודשית לקראת הפנסיה המתאימה לו מאותו היום בו הוא יוצא לגמלאות. צעד חכם נוסף הוא לדאוג לכיסוים ביטוחיים. ייעוץ פנסיה יעזור לכם להבין את שני הסעיפים הללו, להגיע להכרעות הנכונות באמצעות תכנון מושכל ואף לחסוך לכם בעלויות של מיסוי וביטוחים כפולים.

עולם של פנסיה מורכב מחסכון ומביטוחים.  יעוץ פנסיוני יעזור לכם להבין כיצד ניתן לשייך הטבות מס לחסכון בצורה החכמה ביותר וכן מהו מסלול ביטוח החיים ואובדן כושר העבודה המתאים לכם בצורה הטובה ביותר.

כיום, כל אחד יכול לבחור האם הוא מעוניין שכספו יופקד אך ורק אל קרן פנסיה או שמא הוא מעוניין ביטוח מנהלים או מסלול מיוחד אשר משלב את מרכיב החיסכון ואת המרכיב הביטוחי.

הדבר החשוב ביותר אותו עליכם להבין הוא שתיק החיסכון הוא הדבר החשוב ביותר בכל הקשור אל הפנסיה ולכן יש לברר מהו החיסכון אשר יניב עבורכם את התשואה הטובה ביותר, היכן נגבים דמי ניהול נמוכים ומה הן ההשקעות הטובות ביותר אותם הבנק  או חברת הביטוח יוכלו לבצע עבורכם.

כיצד נהנים מפנסיה ישירות מבעל מקצוע

עד לשנת 2005 כל איש מקצוע יכול היה לעסוק במתן ייעוץ פנסיוני ללא רישיון.

משנת 2005 רפורמת בכר קבעה כי כל אחד המעוניין לספק שירות של ייעוץ פנסיוני חייב לעמוד בבחינות של הרשות לניירות ערך לייעוץ פנסיוני. בחינות אלו כללו ידע ביסודות הביטוח וכן ידע בכל הקשור אל השקעות .

ייעוץ פנסיוני יכלול בדרך כלל  מספר פגישות עם היועץ וטווח המחירים של ייעוץ זה נע בין 1500 ₪ ל- 3500 ₪ וזאת בהתאם לרמת המורכבות של התיק. אם אתם מעוניינים בייעוץ פנסיוני אובייקטיבי, ההמלצה היא להימנע מהשכרת שירותיו של יועץ פנסיוני אשר עובד עם החברה שלכם וזאת משום שיכול להיות כאן ניגוד אינטרסים ולכן מומלץ לשכור את שירותיו של יועץ פיננסי פרטי ואובייקטיבי.

ייעוץ פנסיוני – בחירת היועץ הטוב ביותר לפנסיה שלכם

חשוב לוודא כי הרישיון אותו מציג בפניכם היועץ הוא רישיון ייעוץ פנסיוני ולא רישיון של סוכן ביטוח. בצורה זו תדעו כי איש המקצוע עבר הכשרה מקיפה בתחום הפנסיה וזהו עיסוקו העיקרי. אם החלטתם לפנות אל חברת ייעוץ וודאו כי היא מחזיקה ברישיון של תאגיד (רישיון ייעוץ פנסיוני).

בנוסף, חשוב מאוד לוודא כי התאגיד ויתר על עמלות הפצה וזאת על ידי כך שתבקשו מהתאגיד לראות באישור שניתן לו על ידי משרד האוצר. בנוסף, חשוב לשים דגש על הדברים הבאים:

  • ניסיון- וודאו כי אתם בוחרים יועץ פנסיוני עם ניסיון של לפחות 4 שנים. 
  • רישיון- יש לוודא כי אכן מדובר באדם עם רישיון של ייעוץ פנסיוני ולא במנהל הסדרים או סוכן ביטוח ללא רישיון ייעוץ. 
  • אובייקטיביות- ייעוץ בבנקים בדרך כלל לא כולל את הכיסויים הביטוחים, משמע מדובר בייעוץ פנסיוני לוקה בחסר. בחרו ביועץ פנסיוני אשר יוכל להעניק לכם תמונת מצב רחבה. בנוסף, וודאו כי היועץ שלכם אינו היועץ של החברה אשר מעסיקה אתכם ועשתה לכם את ביטוח המנהלים, קרוב לוודאי שיהיה כאן ניגוד עניינים. בחרו יועץ פנסיוני מחוץ לחברה. 
  • לקוחות ועבודות- בקשו מהיועץ רשימה של לקוחות איתם תוכלו לשוחח ולשמוע התרשמות, המלצות ותיק עבודות. 
  • הטבות- יועצים מנוסים ובעלי מוניטין יוכלו להשיג עבורכם הטבות והנחות משמעותיות ולכן תמיד מומלץ לבחור ביועץ בעל וותק אשר כבר הוכיח את עצמו.

מעוניינים לשמוע עוד פרטים? אנו נשמח לספק לכם פרטים אודות חברות ייעוץ פנסיה בעלות ניסיון ומוניטין. רשמו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

כתיבת תגובה