You are currently viewing תכנון פרישה – התאמת ההוצאות השוטפות בתא המשפחתי להכנסות הצפויות לאחר הפרישה
תכנון פרישה - התאמת ההוצאות השוטפות בתא המשפחתי להכנסות הצפויות לאחר הפרישה

תכנון פרישה – התאמת ההוצאות השוטפות בתא המשפחתי להכנסות הצפויות לאחר הפרישה

לאורך השנים צברתם לעצמכם ביטחון כלכלי לא רע בכלל. ידעתם שאתם יכולים לתכנן חופשה משפחתית פעם בשנה, לקנות לילדים את הבגדים שהם רצו מהחנות היקרה ההיא וכמובן לפנק את הבעל או האישה עם התכשיט ההוא שהם הראו לכם פעם. אולם עכשיו, כאשר אתם לקראת היציאה לפנסיה, יכול מאוד להיות שכל התכנון הכלכלי שלכם עומד להשתנות. כדי שלא תמצאו את עצמכם יום אחד עם הוצאות שגדולות יותר פי כמה מההכנסות, הכנו לכם את המאמר הבא: תכנון פרישה – התאמת ההוצאות השוטפות בתא המשפחתי להכנסות הצפויות לאחר הפרישה.

באלאנס, איזון – זה הכל בחיים

איזון הוא אחד הדברים החשובים ביותר בחיים, על אחת כמה וכמה כשמדברים על התחום הכלכלי, ולמה? אם, למשל, נסתכל על תחום האימון הגופני, נגלה שאם ננסה לעמוד על רגל אחת ונאבד שיווי משקל – לא יקרה שום דבר חמור מלבד נפילה קלה לצד. אולם אם נסתכל על התחום הכלכלי, נגלה שאם ננסה להוציא יותר ממה שאנחנו מכניסים – הנפילה כאן כבר תהיה הרבה יותר חזקה, הרבה יותר משמעותית, ובמקרים מסויימים אפילו אחת שקשה לקום ממנה.

תכנון פרישה – התאמת ההוצאות השוטפות בתא המשפחתי להכנסות הצפויות לאחר הפרישה

כאן בדיוק נכנס לתמונה תכנון פרישה. תכנון פרישה מאפשר לכם להיות עם היד על הדופק בנוגע למה מגיע לכם ומה לא מגיע לכן, ובהתאם לבצע את התאמת ההוצאות השוטפות בתא המשפחתי להכנסות הצפויות לאחר הפרישה.

אם הייתם רגילים להגיד "כן" לילדים שלכם על כל עזרה שהיא, יכול להיות שעכשיו תצטרכו להגיד לפעמים גם "לא", כדי שתוכלו לשמור על אותו איזון שדיברנו עליו קודם לכן. אם הייתם רגילים לקנות בסופר מרקט הכי יקר בשכונה, ייתכן שעכשיו יהיה כדאי לשקול אם לקנות שוב בסופר מרקט הזה, הוא דווקא לעבור לסופר מרקט אחר.

לא ירידה ברמת החיים – רק שמירה עליה

היות והסכום שאתם עומדים לקבל עכשיו במסגרת הפנסיה הוא סכום נמוך יותר, אנשים חושבים שיש צורך להוריד ברמת החיים. לא זאת הכוונה, אלא רק לדעת איך לשמור עליה במסגרת האפשרויות הכלכליות שלכם. בהצלחה!

כתיבת תגובה