You are currently viewing <strong>קרנות השקעה אלטרנטיביות: איך זה עובד?</strong>

קרנות השקעה אלטרנטיביות: איך זה עובד?

מאז שנת 2008 תחום ההשקעות עשה קפיצה משמעותית, או יותר נכון שינה גישה. אנשים שהפסידו בהשקעות בשוק ההון סכומי עתק למדו להשקיע אחרת, בצורה שאינה מושפעת באופן ישיר מתנודתיות בלתי נשלטת בשוק ההון. אי לכך התפתחו מגוון השקעות אלטרנטיביות, ולא רק עבור גופי ענק, אלא גם עבור אנשים רגילים שמבקשים למנף חסכונות פנסיוניים. אם כן אלו השקעות אלטרנטיביות קיימות, כיצד ניתן להפיק מהן את המרב ואף מה נדרש? לרשותכם מספר תשובות בעלות ערך רב. 

סוגי השקעות אלטרנטיביות

מי שמחפש להרוויח משלל סוגי השקעות אלטרנטיביות, יימצא שהמבחר רב. ניתן להשקיע באשראי צרכני (מתן הלוואה יחסית נמוכה לאנשים פרטיים), בנדל"ן מניב (למשל בדירה שמיועדת לשכירות), במיזם פרטי/סטארט אפ, בתשתיות וכמובן שגם ניתן להשקיע בנכסים אלטרנטיביים PE, וזאת ע"י קרן השקעה פרטית שמציעה פיזור פנימי. 

סיוע מקצועי ממוקד השקעה

אדם שמבקש לבחון השקעות אלטרנטיביות, ראשית נדרש להבין מה מתאים נקודתית עבורו. אם מבחינת הסכום הנזיל ואם מבחינת אופי ויכולות. למה הכוונה? לא פעם השקעה אלטרנטיבית מצריכה הבנה מעמיקה בתחום הפיננסי, או לחלופין לנהל את הנכס (כולל מגוון היבטים משלימים כגון: תיקונים, שיווק, קשר ישיר עם בעלי מקצוע, מתווכים, עורכי דין, שמאים וכדומה). מכאן שבין היתר נדרש להבין האם מתכוונים לפעול לבד, או האם מבקשים להיעזר בסיוע מקצועי, ממש כפי שמציעה קרן השקעות אלטרנטיביות. מהו תפקידה של הקרן, מה היא יודעת להציע ועבור מי היא מומלצת? להלן מידע שעשוי לסייע לקבל החלטה. 

אלו יתרונות מציעה קרן השקעות אלטרנטיביות?

קרן השקעות אלטרנטיביות מציעה שלל יתרונות. אומנם השירות אינו בחינם, אך כן מסייע לחסוך זמן, מונע קבלת החלטות שגויות, מגן על ההשקעה, מאפשר להיות רגועים וכמובן מסייע להפיק את הרווח המקסימאלי. שנרחיב?

קרן השקעות אלטרנטיביות ראשית כל מציעה פיזור סיכונים. כך למשל אם מבקשים להשקיע בנכס, זוכים להשקיע במקביל במספר נכסים נוספים, וזאת הודות לקיומה של קרן השקעות אחת אשר שמאגדת מספר נכסים להשקעה. מעבר לכך, הקרן מסייעת לטפל בנכס. כולל גבייה, שיפוצים נחוצים וכדומה. מה עוד? קרן השקעות אלטרנטיביות מציעה מומחיות פיננסית, עובדה שמאפשרת התנהלות כלכלית מושכלת, ובו זמנית חוסכת זמן רב ויקר. 

אפיק מבטיח אך האם עבורכם?

כפי שמתחיל להתבהר, כיום השקעות אלטרנטיביות מעניקות שקט נפשי, מגדילות את הרווחים ואף בזכות קרן ייעודית, אין צורך להתמחות בתחום, או להשקיע זמן רב בבירורים וחישובים. מה מעבר? בזכות קרן השקעות אלטרנטיביות ניתן להרוויח גם מבלי שמשקיעים סכום משמעותי. אם כן האם מדובר באפיק שנכון פרטנית עבורכם? מאוד תלוי האם מבקשים להיות מעורבים ואף האם מסוגלים להיות מעורבים – מאוד תלוי מהן היכולות, הצרכים והמטרות. בהצלחה!