You are currently viewing קרנות גידור – להגן על הכסף בכל מחיר
קרנות גידור

קרנות גידור – להגן על הכסף בכל מחיר

הכוונה היא להגן על הסיכון, לבצע סחר בניירות תוך בניית הגנה על הרווחים ועל ההפסדים שלהם. קרנות גידור מתנהלות גם במצב של הפסדים בשוק רק שהסיכון שלהם מוגן והכסף שנמצא בתוכו מוגן אף הוא. הגנה שכזו מתאפשרת הודות לאסטרטגיות מורכבות של קנייה ומכירה ולכן אפשר לבנות קרן גידור רק עם השקעות גבוהות. הכניסה להשקעות בקרן גידור מתחילה מראש בסכומים גבוהים.

התשואות, המנהל וגודל הקרן

תשואות של כל קרן גידור מתפרסמות ופתוחות לציבור אולם אין די בהן. כך גם עם גודל הקרן והמנהלים שלה. זהו מידע שנמצא בידי הציבור על מנת לעזור לו לבחור מבין קרנות גידור רבות שיש בשוק. והן התרבו, אגב, אחרי המשבר הגדול של שנת 2008. באותה שנה נפל שוק המניות בארצות הברית ויחד אתו קרסו מחירי הבתים, שוק התעסוקה ועוד נדבכים במגדל הדומינו של הכסף.

אחרי שנת 2008 נדרשו הכלכלנים והשלטון להקמה של גדרות הגנה סביב השקעות בכלל וקרנות גידור בפרט ובארצות הברית נוסד חוק סבוך ומעניין, שנועד להפוך את הסיכון לאחראי. החוק נקרא, דוד-פרנק ולא מדובר בדוד המשפחתי אלא בשני פעילים ששם המשפחה של האחד הוא פרנק ושל השני הוא דוד, Dodd. החוק התבסס על ההצעה המורכבת של הנשיא דאז אובמה, הוסיף עליה מורכבות מתוחכמת, גם כדי למנוע הלבנת הון והוא נחשב להגנה חשובה על שוק המניות.

קרנות גידור והסטטיסטיקה שלהן

כאמור, התשואות וגודל הקרן מתפרסמות לציבור אולם מי שמנהל קרנות גידור באמת הוא אלוהי הסטטיסטיקה והחישובים הסטטיסטיים של הקרן הם מימד חשוב, כי לא די בתשואה אחת גבוהה אלא יש לדעת מתיי נלקחים סיכונים מסויימים על ידי הקרן ומתוך כך, מה היו התשואות שלה בזמן הנתון, זאת בהתייחס לממוצע הכללי של התשואות שלה.

קרנות גידור ושורט – ירידה לצורך עלייה

הבה נניח שיש לידי בית חד קומתי ומחירי הדירות בעיר נמצאים כרגע בירידה. גם הבית הזה וגם הבית שלי יורדים בערכם. במצב הזה, אם יש לי כסף מיותר, אני קונה את הבית השכן ומחכה. כשהמחירים יעלו אמכור אותו וארוויח אחוזים רבים על ההשקעה. בשנות השמונים של המאה הקודמת קראו לזה קנייה של אג"ח זבל אבל מאז, השווקים השתנו, הסיכונים השתנו ואיתם השיטות והכותרות שלהן. שורט אינה אג"ח זבל אבל היא דומה לה מבחינת ההתייחסות לקנייה בזול ומכירה ביוקר. קרן גידור עושה את זה בצורה הפוכה, היא מוכרת נכסים שאינם שלה כשהם בירידה ואחרי כן אותן זכויות נסחרות על ידה במחיר גבוה יותר.

קרנות גידור מפוקחות על ידי רשויות המס וההגבלים עסקיים, כדי למנוע הלבנת הון כמו גם העלמות מס בכלל. רואה החשבון של קרן גידור מדווח באופן תמידי למס הכנסה מחד ולכל משקיע מאידך על החיובים השונים.

כתיבת תגובה