You are currently viewing תכנון פרישה – אילו מסמכים צריך לאסוף
תכנון פרישה מסמכים

תכנון פרישה – אילו מסמכים צריך לאסוף

זוכרים את הפעמים האלו שהייתם מיואשים לגמרי בעבודה ואומרים "וואי, איך אני רוצה כבר להגיע לגיל פנסיה!". הייתם צעירים ורעננים כשדיברתם ככה, והרשיתם לעצמכם לחלום בגדול בידיעה שיש עוד עשרות שנים עד שתגיעו לנקודה הזאת. עכשיו, כשגיל הפרישה נראה קרוב יותר משהיה אי פעם, הגיע הזמן להתחיל לחלום בגדול אבל לא רק באוויר, אלא ממש כתכנון ריאלי שיוכל לצאת לפועל ממש בקרוב. כדי שתדעו בדיוק מה כדאי לעשות, אנחנו ממליצים על תכנון פרישה, אבל רגע – אילו מסמכים צריך לאסוף? אל דאגה, אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר בדברים.

תכנון פרישה – מה זה אומר?

יש כל מיני החלטות בחיים שאנחנו יכולים לקחת לבד מתוך חשיבה הגיונית ושיקולים של צעדים. קנייה של דירה, החלפה בין מקומות עבודה ואפילו בדברים הקטנים – אם כדאי לאכול היום בחוץ או שדווקא עדיף לבשל. לעומת זאת, יש לא מעט דברים שמצריכים מאיתנו התייעצות עם גורמים קצת יותר מוסמכים מאיתנו, שמחזיקים בידע וכלים שיכולים לסייע לנו להוציא את המיטב מהסיטואציה. תכנון פרישה לקראת גיל הפרישה נמנה בדיוק עם הדברים האלו.

תכנון פרישה מאפשר לכם לשבת עם יועץ פנסיוני, סוכן ביטוח, עורך דין או כל גורם אחר שאתם סומכים עליו במטרה לקבל את מפת הפנסיה המלאה שלכם – מה מגיע לכם, מאיפה מגיע לכם, איך למשוך, כמה למשוך ועוד.

אילו מסמכים צריך לאסוף?

לקראת תכנון פרישה וגם לקראת הפרישה עצמה בפועל תצטרכו להצטייד במסמכים הבאים:
*סימולציה לתנאי הפרישה – את מסמך זה, שנקרא בשמו המקצועי גם דו"ח פרופורמה, תוכלו לקבל ממדור השכר במקום העבודה שלכם.
*טיוטת הסכם הפרישה – במסמך זה רצוי לעיין בשלב מוקדם מספיק, על מנת להגיע למעמד החתימה בביטחון מלא. את מסמך זה ניתן לקבל מאגף משאבי אנוש.
*טפסי 161 – טפסים אלו יש לאסוף מכל המעסיקים שלכם מהעבר. בנוסף לטפסים אלו, יש לצרף גם העתק של אישורי פקיד השומה. האישורים אמורים להתייחס לכל תקופות העבודה שלכם בעבר.
*הסכם עבודה – יש לצרף את הסכם העבודה שעליו אתה חתום במקום העבודה הנוכחי.

כתיבת תגובה