You are currently viewing תכנון פרישה – שמירה על רציפות הכיסוי הביטוחי והזכויות הפנסיוניות
תכנון פרישה

תכנון פרישה – שמירה על רציפות הכיסוי הביטוחי והזכויות הפנסיוניות

לאורך השנים עבדתם קשה כל כך על מנת לצבור את הממון שאותו יש לכם היום. עבדתם בעבודה אחת מ8:00 עד 20:00, בשתי עבודות עם משמרות ועשיתם את כל מה שיכלתם לעשות על מנת להבטיח לכם ולבני המשפחה שלכם חיים טובים, חיי רווחה. כעת, כשאתם עומדים לקראת פרישה, לא ברור לכם האם פעלתם נכון או שדווקא היו צעדים בדרך שפישלתם בהם. כדי שתדעו בדיוק מה מגיע לכם עכשיו ומה לא, אנחנו ממליצים לכם לגשת אל תהליך של תכנון פרישה – שמירה על רציפות הכיסוי הביטוחי והזכויות הפנסיוניות.

קרן הפנסיה – איך זה עובד בכלל?

העניין עם קרנות הפנסיה הוא עניין די פשוט. ברגע שאתם פותחים לעצמכם קרן פנסיה, קרן הפנסיה צריכה לקבל כספים גם לצרכי צבירה וגם לצרכי שמירה עליה בתור קרן פנסיה מתפקדת. קרן פנסיה שלא צוברת כספים במשך תקופה מסויימת, היא קרן פנסיה שתהפוך ללא פעילה ואתם עלולים לאבד לא מעט מהזכויות שצברתם לעצמכם לאורך השנים.

תכנון פרישה – שמירה על רציפות הכיסוי הביטוחי והזכויות הפנסיוניות

כדי להבטיח שמירה על רציפות הכיסוי הביטוחי והזכויות הפנסיוניות, גם במידה ואתם עוברים בין מקומות עבודה, עוזבים מקומות עבודה ויוצאים לתקופת אבטלה מסויימת, חשוב להקפיד ולשים לב להפריש לקרן הפנסיה שלכם כספים. נכון שבזמן שאתם מובטלים לא תוכלו להפריש לקרן הפנסיה את אותו הסכום כמו שהפרשתם ביחד עם המעביד שלכם לאורך תקופת העבודה, אבל מספיק שתפרישו אליה כמה מאות שקלים בחודש – וכבר יישמרו לכם הזכויות.

הגעתי לגיל פרישה, איך אני יודע מה מגיע לי?

תכנון פרישה הוא הדבר המומלץ לעשות לקראת גיל הפרישה. רק על ידי תכנון פרישה תוכלו להבין בדיוק איפה אתם עומדים – כמה כספים קרן הפנסיה שלכם מכילה, באיזה קצב כדאי לכם למשוך את הכספים, האם קיימות זכויות נוספות שמגיעות לכם כמו פדיון ימי מחלה או ימי חופש ועוד.

תכנון פרישה כדאי לעשות עם גורמים מקצועיים כמו יועצים פנסיוניים, סוכני ביטוח, רואי חשבון או עורכי דין שיש להם את הידע הרלוונטי שיוכל לסייע לכם. שיהיה בהצלחה!

כתיבת תגובה