You are currently viewing דרכים בהן אפשר להוריד מס רכישה על דירה בהן אפשר להוריד מס רכישה על דירה

דרכים בהן אפשר להוריד מס רכישה על דירה בהן אפשר להוריד מס רכישה על דירה

מי מאיתנו לא חולמים על דירה שהיא הנכס הפרטי שלנו, שאותה נוכל לעצב כראות עיננו בלי להיות תלויים בבעלי דירה קשוחים וחוזים שמסתיימים בכל שנה מחדש? אנו מוכנים לעבוד קשה במשך שנים ארוכות כדי להגשים את החלום, וכידוע יש לכך סיבות מעולות. העניין הוא שרכישת דירה מגיעה עם לא מעט הוצאות; משכנתאות, הון עצמי, וכמובן מס רכישה על דירה שהוא דרכה של הממשלה לנסות וליצור שוק מתון יותר עבור משקיעים, ולהקטין את הביקוש לדירות למכירה. זהו מס ייחודי שכן האזרח נדרש לשלם על הוצאה ולא על הכנסה, אך גם כאן ישנן דרכים לנסות ולהפחית בעול הכלכלי.

מס רכישה על דירה – כיצד ניתן להפחית אותו?

רשות המיסים מעניקה הנחות בתשלומי מס רכישה על דירה בלא מעט מקרים, כך שלא מומלץ לוותר על לפחות בדיקה של הנושא לפני ששולפים את הארנק מהכיס. ההמלצה הטובה ביותר היא להתייעץ עם עורך דין מקצועי בכדי להבין מהן האפשרויות העומדות בפניכם;

  • דרגת נכות – אנשים עם מוגבלויות ונכסים יהיו זכאיים להנחות במס הרכישה על דירה.
  • נפגעי פעולות האיבה – נפגעי פעולות איבה בעלי 19% נכות לכל הפחות בין אם מדובר בנכות פיזית, נפשית או משולבת, יהיו זכאיים להנחה במס על רכישת דירה. יש לציין שנכללות גם המשפחות השכולות בדרגות שונות שייבחנו על ידי רשות המיסים.
  • עולים ותושבים חוזרים – תושבים שהתגוררו בישראל, עזבו אותה לכמה שנים וחזרו בשנית, יהיו זכאיים להפחתה במס של כמה אחוזים. עולים חדשים שהגיעו לישראל בהתאם לחוק השבות יהיו גם הם זכאיים להפחתה במס, כאשר זו תינתן רק בתנאים מסוימים.
  • רכישת דירה משותפת – כשזוגות מחליטים לרכוש דירה יחד, הם יהיו זכאיים להפחתה במיסים בתנאים מסוימים. לדוגמא, במקרה בו אחד מבני הזוג עולה חדש, נכה, נפגע פעולת איבה וכו', יקבלו שניהם הנחה במס הרכישה.
  • רישום הדירה על הילדים – דרך נוספת לחסוך בתשלומי מס רכישה על דירה היא לרכוש דירה נוספת, ולרשום אותה על שם הילדים להשקעה, בהנחה שהדירה הזו תשרת אותם כאשר יגדלו ויצטרכו מקום משלהם. רשות המיסים כבר מודעת לעובדה שבלא מעט פעמים מדובר בקומבינה, ולכן כדאי לוודא שהצעדים בדרך זו נעשים באופן החוקי והנכון ביותר.

פשוט תשאלו עורך דין

כשמדובר בהוצאה כה גדולה כמו רכישת דירה, נרצה לעשות הכל כדי לוודא שהעסקה שקיבלנו משתלמת ומתאימה לנו מבחינה כלכלית. בעזרתו של עורך דין מקצועי ומומחה, תתפלאו לגלות שקיימות לא מעט דרכים להפחית מס רכישה על דירה בנוסף על הנ"ל שצוינו, למשל; העברת נכסים במתנה בין בני זוג או במהלך גירושין, רכישת דירת מעטפת, דירה ראשונה ועוד. עם הליווי הנכון, תדעו שאתם מקבלים את התנאים הטובים ביותר שתוכלו להשיג לקראת הפרק החדש והמרגש בחייכם.