You are currently viewing איך מתמודדים עם בדיקת BDI

איך מתמודדים עם בדיקת BDI

כמעט כל אזרח בישראל מגיע לשלב הזה; לקיחת ההלוואה הגדולה לקראת דירה חדשה, או לכל מטרה אחרת. אם הגעתם אלינו, כנראה שגם אתם הגעתם לשלב הזה ואתם רוצים ללמוד עוד אודות בדיקת BDI שהיא חלק בלתי נפרד ממנו; על איך לעבור אותה, איך להתכונן לקראתה, מה בכלל אפשר לעשות אם דוח האשראי שלכם שלילי? 

הכל על בדיקת BDI

לבנקים ולחברות האשראי, ישנם שלושה פרמטרים שעל בסיסם מתקבלת ההחלטה האם לאשר הלוואה לאדם שביקש אותה ואם כן, באילו תנאים? בדיקת BDI היא רק אחת מאותם שלושה פרמטרים, עליהם נרחיב כעת:

  • התנהלות פיננסית כללית – הגורם שאליו פניתם לקבלת ההלוואה, יבדוק את ההתנהלות הפיננסית שלכם לעומק; העובר ושב, האשראי, עמידה בתשלומים, חסכונות אם יש, ועוד רבים. הגורמים הללו בודקים את היסטוריית האשראי שלכם בכדי לוודא שאכן תוכלו לעמוד בהחזרי ההלוואה, כמובן במידה ואפשר לאשר לכם אחת כזו מלכתחילה. לעתים, התשובה שתתקבל תהיה שלילית. 
  • הכנסות והוצאות – הגורמים המלווים בודקים את ההכנסות בכל חודש ואת המקורות שמהם ההכנסות הללו מגיעות; עסק, השכרה של נכסים, עבודה שוטפת ועוד. בהשוואה אליהם נבדקות גם ההוצאות החודשיות, כשהמטרה היא לוודא איזון בין ההכנסות וההוצאות ולבחון האם ניתן להוסיף הוצאה שוטפת נוספת שהיא כמובן, החזר ההלוואה.
  • בדיקת BDI – משמעות האותיות BDI היא בסך הכל שמה של חברה שהוסמכה לאחת מ-3 לשכות האשראי מטעם בנק ישראל. מטרת הבדיקה היא לבחון האם ללקוח BDI חיובי או שלילי, באמצעות דוח נתוני אשראי המפרט את כל המידע הקריטי עבור הגורמים המלווים. המידע מגיע ממקורות כגון כונס הנכסים, בתי משפט, הוצאה לפועל ועוד רבים.  

לאחר שנאסף המידע משלושת המקורות הללו, החברות המלוות יוכלו להגיע למסקנות מדויקות יותר לגבי הלקוח והאם ראוי ואפשרי לאשר לו הלוואה. אם התשובה היא כן, אז באיזה סכום? מהי מידת ההחזר החודשי? והאם יש דרך לקבל את ההלוואה במידה והבידיאיי שלילי?

אפשר לשפר את האשראי ולמחוק את הרישום השלילי אחת ולתמיד

למרבה המזל, יש דרך לצאת מזה; שיפור דירוג אשראי הוא תהליך שחייב להתבצע בליווי מקצועי של אדם שמכיר מקרוב את עולם האשראי, שיוכל ללוות אתכם יד ביד אל היציאה מהבוץ, עד לביצוע בדיקת BDI בהצלחה. כדי למצוא את החברה הנכונה והמקצועית ביותר ההמלצה היא לערוך סקר שוק מקצועי ומעמיק, לחפש אחר המלצות וביקורות ולצמצם את התוצאות בכדי לא ללכת לאיבוד בין כל האפשרויות. 

בשורה התחתונה, אין שום סיבה להשלים עם BDI שלילי, וזה ממש לא סוף המשחק! עם חברה מקצועית שעומדת מאחוריכם, מלווה ומסייעת לכם, תוכלו לצאת מהבוץ מהר יותר משנדמה לכם, למחוק את הרישום השלילי ולצאת להגשים את החלום שעבורו אתם זקוקים להלוואה המדוברת. 

לעוד פרטים ובדיקת זכאות חינם לשיפור הדירוג האשראי חייגו עכשיו כוכבית 3139.