You are currently viewing פשיטות רגל – איך נראה ההליך ומה הם האתגרים המשמעותיים?
פשיטות רגל

פשיטות רגל – איך נראה ההליך ומה הם האתגרים המשמעותיים?

אם יש אתגר אחד אמיתי בחייו של כל אדם פרטי, הוא האתגר הכלכלי. לאורך זמן אנו עלולים להיתקל במצבים מאוד לא נעימים, בהם הקושי לתפעל את חשבון הבנק הופך לניכר ואתם לא יכולים לבצע פעולות בסיס, על מנת לנהל את החיים שלכם. במצב כזה עליכם לעצור הכל ולפנות להליכי פשיטות רגל, על מנת לטפל לעומק בבעיה ולצאת להליך הבראה כלכלי. זו היא לא משימה פשוטה, והיא מחייבת אתכם להתמודד מול הנושים ומול בית המשפט, כך שאתם עומדים בפני תקופה שבה כל העיניים יהיו עליכם, אתם תאלצו להוכיח את עצמכם לכולם.

שלושה אתגרים בהליך פשיטות רגל

ההתמודדות עם הליכי פשיטות רגל באה לידי ביטוי במישורים שונים. ואולם, על פי רוב האתגרים המהותיים של הליכים אלו מחולקים לשלוש קטגוריות:

  1. עמידה בתנאים הבסיסיים של פשיטות רגל – החוק הישראלי מציב תנאי בסיס מחייבים, אותם אתם צריכים למלא על מנת לפתוח בהליכי פשיטות רגל. בין שמדובר על דרישות סף לסכום הכספי של החוב ובין שמדובר על הגוף אשר ינהל את הליך פשיטת הגל, עליכם להכיר את כלל הדרישות, על מנת לקחת אחריות על ההחלטות שלכם ולבצע את ההליך בצורה המקצועית ביותר.
  2. המעקב הצמוד של המערכת המשפטית והנושים – למן הרגע בו הוגשה הבקשה, אתם נמצאים תחת בחינה מתמדת של הרשויות, כולל ההוצאה לפועל ושל הנושים העוקבים אחרי מצב התיק שלכם. כך שיהיה קשה מאוד לנהל אורח חיים פזרני ולא אחראי, בשנים הקרובות. אתם צריכים לקחת בחשבון את תשומת הלב הזו, ולשנות את סדרי החיים שלכם, רק כדי להצליח להחזיר לעצמכם את השליטה בטווח הארוך.
  3. עמידה בהסדר החובות לאורך זמן – ברגע שיש לכם הסכמות עם הנושים על מהות הסדר החוב שלכם, מתחילה העבודה האמיתית. לא רק שאתם צריכים להוכיח את עצמכם, אלא שית המשפט והנושים עוקבים אחרי האופן שבו אתם מחזירים את החובות שלכם. אם אתם לא מצליחים להוכיח יציבות כלכלית בתקופה זו, עשויה להיות לכם בעיה מאוד משמעותית מול בית המשפט וההליך כולו עלול להיכשל.

אל תהססו לקבל עזרה בעת הזו

לאור כל האמור לעיל, ההחלטה הכי נכונה וראויה, רגע אחד לפני שאתם נכנסים להליך פשיטת רגל היא לפנות לקבלת עזרה מקצועית. הידע והמיומנות של עורך הדין שלכם, בכל מה שנוגע לעבודה עם מערכת המשפט ולניהול תיקי פשיטות רגל מהווה נכס רב ערך אותו אתם רוצים לשמר לעתיד לבוא. מה גם שזו היא הדרך הבטוחה לקבל מידע אישי על ההליך, ולבצע את השלבים השונים בצורה בטוחה ומתוך ידע. אתם לא רוצים להיות לבדכם בתקופה כזו, וחשוב למצוא את האדם עליו אתם יכולים לסמוך בלב שלם.

כתיבת תגובה