You are currently viewing עיקול של משכורת – מה זה באמת אומר? 

עיקול של משכורת – מה זה באמת אומר? 

אדם שזכה בהליך משפטי והפך להיות שונה של אדם אחר יכול לבחור בלא מעט דרכים כדי לממש את הזכייה שלו. אחת מהן היא עיקול משכורת. מדובר למעשה על הליך משפטי שבו הנושא יכול לקבל את החוק שנפסק לטובתו ישירות מתוך ההכנסות של החייב. מדובר כמובן על צעד קיצוני, אך לא פעם זה אכן מה שקורה בפועל. למעשה, במצב כזה המעסיק אומנם משלם את המשכורת, אך חלק נכבד ממנה עובר ישירות אל הנושה. עיקול של משכורת זה לא עניין של מה בכך וברוב המקרים הוא מתרחש אחרי שהחייב לא עמד בהתחייבויות הכספיות שלו כלפי הנושה. בפועל, בית המשפט ינפיק במצב כזה צו עיקול שיועבר ישירות אל המעסיק של החייב. כדאי לדעת שחוק הגנת השכר קובע בצורה חד משמעית שלא באמת ניתן לעקל את כל המשכורת של החייב. ניתן לעקל מתוכה רק חלק מסוים. הסיבה לכך ברורה, כי כך ניתן למעשה להגן על חלק מהשכר של החייב ובני משפחתו. 

איך מתמודדים עם עיקול מסוג כזה? 

חשוב להבין שכאשר מדברים על עיקול משכורת מדברים על צעד שיש לו לא מעט השלכות הן על החייב והן על בני משפחתו. קשה מאוד להתמודד עם ההוצאות השוטפות בלי הכנסה. לכן גם תשלום כמו שכר דירה, רכישת מזון ותשלום של חשבונות הופך להיות מורכב במצבים כאלה. זו בדיוק הסיבה שבגללה צריך גם להיות מודעים לכך שיש לא מעט דברים שניתן לעשות במצב כזה. למשל: 

  • פניה לקבלת ייעוץ משפטי 
  • בקשה להפחית את הסכום שמעוקל 
  • השתתפות בתהליך כמו הסדר חובות 

משמעות הדברים היא שאם גם אתם מוצאים את עצמכם במצב המורכב הזה, כדאי שתדעו שיש מה לעשות. אומנם זה נכון שאם בית המשפט קבע שאתם חייבים לנושה כספים עליכם לשלם אותם, אך זה לא אומר שחייבים לעקל לכם את כל המשכורת. 

החשיבות של בחירת ייעוץ משפטי ברמה גבוהה 

בכל מה שקשור לעיקול של משכורת אנחנו רואים שמדובר על עניין רגיש ביותר. איש לא רוצה למצוא את עצמו במצב כזה, אך זה בפירוש משהו שעלול לקרות. לכן חשוב מאוד לבדוק מה עושים ובמי נעזרים. הדבר החשוב ביותר הוא להכיר את החוק ולהבין מהן באמת הזכויות שלכם. מעבר לכך, חשוב לבחור עורך דין שיוכל לעשות הכול כדי לדאוג שהזכויות שלכם לא תיפגענה. זו בדיוק הסיבה שבגללה כדאי לבדוק בשבע עיניים אל מי אתם פונים. עורך הדין שבו אתם בוחרים חייב להיות לא רק בעל ידע תיאורטי, אלא גם בעל הרבה מאוד ניסיון. רק כך תוכלו להיות בטוחים שאתם מקבלים את ההחלטה הנכונה ובאמת עושים הכול כדי להחזיר את המצב לקדמותו וכדי לשלם את החובות שלכם בדרך הנוחה ביותר שאפשר.