You are currently viewing איך לשלם פחות מס ולהפוך את העסק לרווחי יותר

איך לשלם פחות מס ולהפוך את העסק לרווחי יותר

זה כבר לא סוד: מדינת ישראל הינה בין המדינות בהן המיסוי הוא בין הגבוהים בעולם. בין שמדובר במיסוי עקיף ובין שמדובר במיסוי ישיר, סך כל המיסים שהמעמדות הנמוכים ומעמדות הביניים משלמים למדינה –  הינם בין הגבוהים בעולם. 

זאת, ועוד לא נכנסנו למיסים שמשלמים עסקים וחברות – בין אם בדרכים עקיפות ובין אם בדרכים ישירות. המיסוי הנגבה על ידי המדינה מתקיים במגוון רחב של דרכים לכן כאשר בבואנו לשלם את המיסים הישירים, עלינו לקחת בחשבון כי יש מגוון רחב של הוצאות נוספות שעלינו להתמודד איתן מעבר למיסוי הישיר. 

הוצאות עובדים ותשלומי רווחה, מיסים הנגבים באמצעות עמלות, מיסים על מוצרי צריכה, מיסים על שירותים שאנחנו צורכים בתור בית עסק – כל אלו משפיעים באופן משמעותי על הוצאות העסק בין אם באופן עקיף ובין אם באופן ישיר. 

אז איך אפשר לשלם פחות מס?. אמנם לא מדובר באמצעים שיהפכו לחלוטין את פנקס ההוצאות לאפסי, אבל כן יאפשרו לנו להתנהל בצורה חכמה יותר בבואנו לערוך את המאזן. 

הפרשה לקרן השתלמות

הפרשה לקרן השתלמות מאפשרת לנכות מההכנסה החייבת ובכך להקטין את תשלומי המס שהעסק משלם לרשויות. 

דיווח על בסיס מזומן

דיווח הוצאות והכנסות בהתאם למזומנים בעסק, כלומר, על סמך ההוצאות וההכנסות כפי שאלו התקיימו בפועל – מאפשרים לצמצם את המס אותו יש לשלם.

הפקדה לקרן פנסיה

קרן פנסיה הינה אמצעי נוסף המאפשר להפחית מתשלומי המסים כאשר עצמאי יכול להפקיד עד 16% מההכנסה שלו והפקדה של 5% מההכנסה השנתית תעניק זיכוי של 35% מסכום ההפקדה. 

אפשרויות רבות נוספות מעניקות גם לאדם פרטי וגם לעסק את ההזדמנות להפחית בתשלומי המסים שהוא משלם כך שניתן יהיה ליצור מאזן חיובי יותר. אמנם, על מנת להגיע למקסימום של ההפחתה במס רצוי להיעזר ברואה חשבון או ביועץ מס המתמחה בתחום בו אתם עוסקים וכך תוכלו להגיע למינימום הפחתה במסים.

ישנן דרכים נוספות במענה לשאלה: איך לשלם פחות מס. עם זאת, ישנן פעולות שנעשות עוד לפני שפונים לאיש מקצוע וניתן לנקוט בהן באופן עצמאי מבלי לקבל ייעוץ מקצועי. סוגים שונים של הפחתות במס מאפשרים לעצמאיים רבים לחסוך באופן משמעותי מההוצאות השוטפות, מה שמעניק לרבים חופש כלכלי והזדמנות לעשות את הדברים בצורה חכמה יותר – בלי לספוג הפסדים משמעותיים מדי שנה.

הייעוץ המקצועי של יועץ מס יכול להפוך להיות המלווה האישי שלכם ובכך, לשפר משמעותית את ההתנהלות העסקית השוטפת שלכם. הבחירה ביועץ מס שילווה אתכם באופן אישי יכולה לחסוך לכם מאות ואף אלפי שקלים בשנה, וברוב המקרים, התייעצות ביועץ מס יכולה גם לסייע לכם משמעותית להתפתח מבחינה מקצועית בעבודה יום יומית על ניהול הוצאות נכון ובחירת אסטרטגיה חכמה ומתאימה לשיווק העסקי ופיתוחו.